עיתונות אזרחית צריכה אתכם

המקרה המוזר של השר מיקי זוהר והתקיפה שלא הייתה

איך סיכסוך שכנים זניח בין משפחתו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר לשכניהם משפחת רמב''ם, הפך לתלונה כוזבת לכאורה על אלימות נגד בנו בן ה8 של השר זוהר והסתה ברשת וברחוב נגד יגאל רמב''ם הבן של השכנים שלו? הייתי בשטח ובדקתי את הנושא.
Share
המקרה המוזר של השר מיקי זוהר והתלונה נגד השכנים שלו צילום שיחה עם מיקי
המקרה המוזר של השר מיקי זוהר והתלונה נגד השכנים שלו צילום שיחה עם מיקי
ימים
שעות
דקות
שניות

מקום האירוע: רחוב ברקת קרית גת. בית משפחת רמב"ם,שכונת בתים חדשים צמודי קרקע. זוג הורים בני 75 שקטים בעלי מעדניה בעיר ,רכשו לפני כ 6 שנים בית רחב לבלות בו את שנות הזהב שלהם. לזוג שני ילדים בשנות הארבעים לחייהם, אחד מהם יגאל רמב"ם פעיל פוליטי מהצד השמאלי של המפה הפוליטית.
בשכנות אל משפחת רמב"ם, גרים השר מיקי זוהר ואישתו ימית שרכשו את ביתם רחב הידיים ברחוב ברקת מספר 28 , לדברי זוהר הם גרים בשכנות למשפחת רמב"ם כבר משנת 2020. ימית זוהר עוסקת בתיווך דירות, בין ארבעת ילדיהם יש את אליאב זוהר מי שמתחזק אישיות של זמר מפורסם.


צילום שיחה עם מיקי זוהר באדיבות ג'. שכנה.

השר מיקי זוהר הוא מהצד הימני של המפה הפוליטית, ממובילי הרפורמה המשפטית של רוה"מ בנימין נתניהו, יגאל רמב"ם הוא ממובילי המחאות וההפגנות נגד שלטון נתניהו וממשלתו. שניהם מכירים אחד את השני מפעילות פוליטית כבר משנת 2013.
עד האירוע שהתרחש בערב חג השבועות האחרון, הם לא עשו עניין מהעובדה שהם שכנים אבל בצדדים מנוגדים פוליטית זה מזה. יגאל רמב"ם נימק כי מתוך כבוד להורים המבוגרים שלו הוא נמנע מכל פעילות או תשומת לב שלילית בסביבת שכניו שהוריו עלולים לסבול ממנה. הגיוני.
בהזדמנות זו אדגיש כי את יגאל רמב"ם הכרתי לפני כ12 שנים בפעילות חברתית בהפגנות נגד יוקר המחיה ב2011. יש לי היכרות טובה ומעמיקה עם יגאל ועל אף זאת אנחנו לא מסכימים בהרבה דברים קטנים כגדולים.

עכשיו שהצגתי לכם את הדמויות ואת מקום האירוע, אני רוצה ברשותכם לתאר לכם את שאר הסיפור שהתרחש בערב חג השבועות ה25 במאי.

מבחינתי כעיתונאי הכל מתחיל בפוסט שראיתי בטוויטר בראשון ליוני 2023 בפרופיל של השר מיקי זוהר. ציוץ בו השר זוהר מתאר שהבן שלו בן ה8 הותקף פיזית על ידי יגאל רמב"ם הבן של השכנים המבוגרים.

הציוץ של מיקי זוהר

לקרוא ציוץ כזה של דמות בכירה בממשלה בו הוא מתאר סיפור אלימות נגד ילד בן 8 על ידי לא פחות ממישהו שאני מכיר ועוד ממש מכיר. זה גרם לי לצאת למקום האירוע לחקור לתעד ולראות מכל הזוויות מה באמת התרחש שם.

אז ככה:
ערב חג השבועות האחרון, הילד של מיקי בן ה8 משחק בכדור כמו כל ילד בסופי שבוע וחגים עם חברים בגילו שבאים לבית המרווח של המשפחה שלו לחג והסופ"ש. אחרי תקופה של חודשים רבים בה הילדים מעיפים את הכדור שלהם לבית משפחת רמב"ם המבוגרים, ומטרידים אותם בפעמון הדלת על בסיס קבוע .הבן של ההורים המבוגרים, יגאל רמב"ם, החליט שאחרי מס' פעמים ואף אחרי שהזהיר אותם באם יעשו זאת שוב הכדור יוחזר להם רק בצאת החג והשבת. בערב חג השבועות האחרון בהם הכדור הועף לחצר ההורים שלו והפעמון הטורדני שמתלווה לארוחות החג וערבי המנוחה שלהם, החליט לפתוח את השער ולאמר ממרחק ובזוית מצלמות האבטחה של השר זוהר, כי הוא לא מחזיר את הכדור עד יציאת החג/השבת.

הילדים שלא התרצו מכך שיגאל רמב"ם לא השיב להם את הכדור, חזרו לבית משפחת רמב"ם ושוב צלצלו בפעמון וברחו לפני שיגאל הספיק לגשת לשער. בשלב הזה גיסו של השר מיקי זוהר (נתי חסן) יצא מבית השר זוהר לרחוב, וקרא בשמה של ביתו ואז כשיגאל נמצא בפתח השער של בית הוריו, נתי ראה את יגאל ואמר לו "זה בסדר" כדרך להבטיח ליגאל שזה לא ייקרה שוב, אבל יגאל ענה לנתי ש"זה לא בסדר" ושאת הכדור שלהם הם יקבלו במוצאי השבת. משלא קיבל גיסו של מיקי זוהר את הכדור של הילד באמירה ש'יקבלו במוצאי השבת', החל הגיס של מיקי זוהר לדפוק על שער החניה של משפחת רמב"ם. יגאל רמב"ם חש מאוים מההתנהגות האלימה של נתי חסן הגיס והוא הזמין את המשטרה שתסייע לו להרחיקו מלהמשיך לחבוט ברכוש של משפחת רמב"ם.
כעבור כמה שניות, מגיח אביו של נתי, דני חסן, חמו של השר מיקי זוהר ומצטרף לאיומים כלפי יגאל רמב"ם באמירות כמו "אם היית שכן שלנו, וואיי וואיי וואיי" כעבור כחצי דקה יוצאת מבית משפחת זוהר, אישתו של השר, ימית, עם כפפות לעט'קס שחורות כנראה הייתה באמצע הבישולים לחג והחלה לצעוק אמירות כגון: "עשיתי עליך גוגל, אתה אנארכיסט" והקנטות דומות.

כעבור זמן קצר המשטרה הגיעה למקום ושוטרת בשם שובל גבתה עדויות משני הצדדים ואף מהמאבטח הזקיף של השר שהיה נוכח במקום.
בעוד יגאל רמב"ם מדבר עם השוטרת שובל, יוצא אליאב זוהר בנו (הזמר) של השר כדי לבקש לשוחח עם אותה השוטרת בתוך ביתם. כעבור כעשר דק', שוטר בכיר יותר מצלצל בדלת של משפחת רמב"ם ומציע ליגאל להגיע לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה וגם בכדי להיחקר על התלונה הנגדית של משפחת השר זוהר.
משפחת זוהר או מי מהם, בזמן שהשוטרת שובל משוחחת איתם, הבינו את ה'פיגוע' התקשורתי שיכול לצמוח מתלונה במשטרה נגדם, על מה שנראה כמו בריונות ואלימות משולחת רסן מצד 3 בני משפחת זוהר כלפי שכניהם משפחת רמב"ם,החליטו להגיב בתלונה נגדית על לכאורה אלימות של יגאל רמב"ם נגד בנם בן 8 שצלצל בפעמון לבקש את הכדור.
יגאל ואחותו נסעו לתחנה כדי להגיש תלונה על איומים ותקיפה כנגד הגיס נתי חסן והחם של מיקי זוהר דני חסן .

כעבור 5 ימים מאותו ערב שבועות והחקירה של שני הצדדים במשטרה, ב30 לחודש מאי ביום שלישי בשעות הערב, מגיעים קבוצת מפגינים מול בית משפחת רמב"ם, נושאים דגלי ישראל ודגל מפלגת הליכוד, תוך שהם כורזים במגאפון אמירות פוליטיות ונאצות פוליטיות (בסרטון המצורף) כנגד משפחת רמב"ם עצמה ונגד יגאל רמב"ם בפרט. זה פרט שחשוב להבין קראת השלב הבא בסיפור.

תימלול הוידאו המצורף : " קריאות: "העם דורש מדינה יהודית"
00:15 אנרכיסט, לך לג'נין, לחווארה, לעזה
00:23 שיעשו לכם פיגוע. לא כאן, לא בקרית גת, לא במדינה שלנו, לא בקרית גת. אתם אנרכיסטים.
מיליארד שקלים שברחו מקופת המדינה בשביל האחים הערבים, איפה הם."

שישה ימים אחרי אירוע האלימות של ימית זוהר, דני ונתי חסון ממשפחת זוהר ,כלפי משפחת רמב"ם, ויום אחד בלבד אחרי ההפגנה ה'ספונטנית' מול משפחת רמב"ם, פירסם השר מיקי זוהר לראשונה בציוץ בטוויטר את הסיפור לפיו לכאורה תקף יגאל רמבם את בנו בן ה8 בגלל משחק כדור.

יום אחרי הפירסום הזה אני כבר הגעתי לביתו של השר זוהר ואף שוחחתי איתו דקות ארוכות.
מיקי יצא מהבית עם בנו אליאב, הזמר המפורסם, שניהם נראו ממהרים ולא ציפיתי שמי מהם ייתעכב איתי לשיחה, הם נכנסו זריז למכונית הוולוו S60 החשמלית שלהם כשאליאב מאחורי ההגה.
הם התחילו לנסוע וכעבור מספר מטרים האוטו נעצר להפתעתי הטובה ומיקי פתח את החלון שלו והתחלנו לשוחח על האירוע שהתרחש בערב חג השבועות. אני מיד הסברתי מי אני ושאני מכיר את יגאל רמב"ם ואת המשפחה שלו ושהפרסום של מיקי נשמע מאוד מוזר הן בתיאור העובדות לכאורה והן בתיאור הרקע לאירוע. השר זוהר התעקש שיגאל רמב"ם תקף את בנו בן ה8 באלימות ושאין כאן שום סיפור אחר של אלימות מצד בני ביתו של השר זוהר כלפי משפחת רמב"ם.
אליאב נראה היה מאוד לא נינוח עד כדי רותח מעצבים. עם זאת אליאב היה מאופק מאוד ונתן לאביו מיקי לנהל את כל השיחה. גם כאשר הפניתי שאלה לעבר אליאב בנו של השר, בה אשאלתי האם מישהו שהיה מחפש לפגוע פוליטית או פיזית במי מבני משפחת זוהר, הלוא אליאב זוהר כדמות בעולם הבידור הוא הרבה יותר נגיש ולכאורה לגיטימי לפנות אליו אבל משלא קרה כזה דבר מעולם למה שזה יקרה כלפי בנו בן ה8? השר זוהר ביקש ממני לא לפנות לילדיו בהמשך הוא אף ציין בפניי שהם (משפחת רמב"ם) "שקטים ואנשים טובים". אבל אני קיבלתי לידיי תיעוד על מה שנראה לכאורה כסכסוך שכנים מתמשך כשעובדה זו לבדה כבר מציירת רקע אחרת לסיפור 'התקיפה' שמיקי זוהר מספר.
תביעה שהוגשה בשלהי 2020 על ידי משפחת רמב"ם על פלישה לשטחם מצד משפחת זוהר. בתביעה הזו ימית אישתו של השר מיקי עשתה שימוש ולא מעט בניסיון הגנה לפיו התביעה הזו נושאת אופי פוליטי ושהם לא עשו דבר פסול. השופט פסק לטובת משפחת רמב"ם וחייב את משפחת זוהר בסילוק הפלישה ובתשלום הוצאות.

מכתב תביעה של משפחת רמבם נגד משפחת זוהר
מכתב תביעה של משפחת רמבם נגד משפחת זוהר
צילום מתוך כתב התביעה של משפחת רמב"ם נגד משפחת זוהר. שימו לב לתמלול הדיון בין הצדדים והביטויים שיוצאים מהם. זה יעזור לבסס את הרקע ליחסים העכורים בין הצדדים.

כעבור כ10 דקות של שיחה עם השר מיקי זהר , הוא המשיך בעיסוקיו ואני התחלתי בתיעוד הראיות והעובדות בשטח בכדי לבדוק מה באמת התרחש עם הבן שלו? האם הוא מאשים את יגאל רמב"ם בתקיפת בנו בן ה8 בניסיון להסיט את האש מהתקיפה והאיומים לכאורה שבוצעו על ידי בני משפחתו דני נתי חסון וימית זוהר אישתו? או שזה עוד סיכסוך שכנים רגיל שבגלל האישיות המעורבת (השר) זה יצא מפרופורציות?

עובדה 1: המאבטח מעולם לא התערב או ראה צורך להתערב באירוע שמוגדר לכאורה על ידי השר כאירוע אלימות נגד הבן הקטן שלו.

צילום עמדת המאבטח הצופה על הכניסה לבית משפחת רמב"ם השכנים במקום בו לכאורה הותקף בנו של השר זוהר.

כל האירוע הזה התרחש על פני כ20 דק' בסך הכל.
מהיכרותי האישית את תחום אבטחת האישים בכלל ותפקיד הזקיף בפרט (המאבטח שמאבטח את בית השר) אני תוהה איך זה שאם היה אכן מדובר במקרה של אלימות כלפי בנם בן ה8 של משפחת השר זוהר, לא ראה לנכון המאבטח להתערב במניעת האירוע או בעיכוב הגורם המאיים על בנו של השר כאשר האירוע מתרחש מטרים ספורים ממנו?

עובדה 2: בשום שלב או בשום אמירה ו/או בצעקות של בני משפחת זוהר שצבאו על בית משפחת רמב"ם, לא נאמר משהו או ביטוי כלשהו על אלימות כלפי בנו בן ה8 של השר. לא במישרין ולא בעקיפין ולא ברמיזה.
עובדה 3: הילד לא היה לבד, היו איתו עוד שני ילדים אחרים, אם אכן היו איומים או אלימות כלפי בנו בן ה8 של השר זוהר, שני הילדים האחרים כמו גם בנו של השר, היו מיד מדווחים על כך להוריהם ובכך הייתה נוצרת מהומת אלוהים שעיקר התוכן סביבו היה עוסק בשלומו של הילד שלכאורה הותקף ולא האם יגאל רמב"ם אנארכיסט או הערות על טיב המראה החיצוני של אחותו של יגאל כפי שהעירה ימית זוהר לפי העדויות.
עובדה 4 : סביר להניח שאם היה ולו שביב של אמת בטענת האלימות נגד בנו של השר מיקי זוהר, המקום בו לכאורה קרה הדבר, מצולם ממספר זוויות על ידי מצלמות האבטחה המותקנות על בית משפחת זוהר והן מכוונות לאורך הרחוב בו התרחש לכאורה מקרה האלימות. היה השר מפרסם מיידית את הצילומים ולו בכדי לנגח או 'לסתום את הפה' לכל מתנגדיו הפוליטיים ובכדי להכניס לכלא את אחד מיריביו הפוליטיים בעשור האחרון יגאל רמב"ם.
עובדה 5: אם יגאל רמב"ם לא היה מזמין את המשטרה כדי שאלה יסייעו לו במניעת המשך האיום והאלימות שהופעלה כלפי משפחתו וביתו על ידי בני משפחת זוהר, מיקי וימית, לא היו ממציאים את סיפור האלימות כלפי בנם בן ה8.
עובדה 6: אם המשטרה שיגאל הזמין הייתה מגיעה לאירוע בו כולם היו עדים לתקיפת ילד ו/או חשד סביר שאכן זה מה שקרה, המשטרה הייתה מיד לוקחת את יגאל לתחנה ומעכבת אותו, כאשר קרה ההיפך הגמור. יגאל נסע מיוזמתו לשם הגשת תלונה כאשר בסוף הוא התבקש להישאר לחקירה על התלונה הנגדית של משפחת זוהר והוא שוחרר בלי שום יחס של מישהו שזה הרגע לכאורה תקף ילד בן 8 של שר בכיר בממשלה.
עובדה 7: בשיחה האקראית שלי עם השר זוהר ליד ביתו, הוא הדגיש בפניי שאין לו או למשפחתו שום סיכסוך עם הוריו של יגאל רמב"ם ולדבריו הוריו של יגאל רמב"ם הם אנשים שקטים וטובים. מבדיקה שעשיתי,השר זוהר לא אומר אמת, כי מצאתי תביעה בבית משפט לתביעות קטנות שהגישו משפחת רמב"ם נגד משפחת זוהר בגין פלישה של משפחת זוהר לתחום השטח הפרטי של משפחת רמב"ם והתביעה הזו מלמדת את הקורא מה ימית זוהר ומשפחת זוהר חשים כלפי משפחת רמב"ם השכנים שלהם. זה מבסס שהאמת היא שלמשפחת זוהר יש רקע קודם בהתנהלות שלילית מול משפחת רמב"ם ומכאן שטענת האלימות שהופעלה לכאורה מצד יגאל רמב"ם כלפי בנו של השר זוהר ניזונה מהרקע הקודם בין הצדדים. הן של מיקי ויגאל והן של משפחת רמב"ם וזוהר ככלל.

מכתב ששלח יגאל רמב"ם למשטרת ישראל ושירות הבטחון הכללי בבקשה לעזרה והגנה מפני מעשיו של השר מיקי זוהר וההסתה מצידו.

מכתב של יגאל רמבם למשטרה מפני איומים של השר מיקי זוהר 1
מכתב של יגאל רמבם למשטרה מפני איומים של השר מיקי זוהר 1

מכתב של יגאל רמבם למשטרה מפני איומים של השר מיקי זוהר 2
מכתב של יגאל רמבם למשטרה מפני איומים של השר מיקי זוהר 2

לדעתי מדובר כאן במקרה של סיכסוך שכנים קלסי גם אם הוא מכוער וקולני, כאשר מעורבים בו שני צדדים מאוד מוכרים אחד לשני ומאוד מוכרים בעולם הפוליטי ובתקשורת, מאידך העובדה שמעורב כאן ילד בן 8 שאביו השר זוהר אומר שהוא הותקף, מחייב לחקור ולבדוק לעומק האם יש כאן ניצול ציני של ילד בן 8 לניגוח פוליטי או שיש כאן סיכסוך שכנים והילד הוא רק תירוץ? נחכה ונראה. בכל מקרה אני אמשיך לעדכן.

מהצד של יגאל רמב"ם נמסר כי : בכוונתו להגיש תביעת דיבה כנגד השר מיקי זוהר על ההאשמה החמורה שהועלתה בציוץ של השר זוהר מיום הראשון ביוני 2023 וההסתה החמורה והמסכנת של זוהר נגד משפחת רמב"ם בכלל ויגאל בפרט.
מהצד של השר מיקי זוהר נמסר כי : המשטרה תקבל את צילומי האירוע ואני בטוח שהיא תפעל בהתאם כדי להרחיק ולשפוט את האדם האלים הזה.

חקירת המשטרה נמשכת.

איליאן מרשק.
עיתונות אזרחית

אנחנו זקוקים לתמיכה שלך.

שיתופים ותגובות

רישום להתראות בתגובות
Notify of
guest
15 תגובות
הישנים
החדשים אתם דירגתם
Inline Feedbacks
כל התגובות

אנחנו תלויים בכם

תכנים חדשים

סכנות של התפרצות שמש - שידור מוצ''ש

סכנות של התפרצות שמש – שידור מוצ"ש

כסף לחמאס טבח לישראל

כסף לחמאס טבח לישראל

תסמונת אהרון חליווה - שידור מוצ''ש

תסמונת אהרון חליווה

מתקפה מתואמת בין ישראל לאירן

מתקפה מתואמת בין ישראל לאירן

נגמרה המלחמה בעזה - שידור מוצ''ש

נגמרה המלחמה בעזה – שידור מוצ"ש

האיום האירני - תעמולה ישראלית

האיום האירני – תעמולה ישראלית

תוכניות חדשות

ניסיון פריצה לכנסת – שידור מוצ"ש

ישראל וחיזבאללה במסלול התנגשות – בשיחה עם אל"מ רונן כהן בכיר לשעבר באמ"ן

עיתונות אזרחית צריכה אתכם

חדש בעיתונות אזרחית

ישראל רוצה לתת נשק לעזה

כאילו שחסר נשק בעזה, עכשיו ישראל רוצה לתת עוד נשק לאזרחים ומנהיגים מקומיים בעזה כדי שהם יילחמו נגד החמאס בתקווה שהם יהפכו לבובות של ישראל ביום שאחרי החמאס.
שידור מוצ'ש - שלטון בינלאומי בעזה

שידור מוצ"ש – ממשל בינלאומי בעזה

כמו שחזינו בתחילת המלחמה, השליטה על עזה תעבור לידיים בינלאומיות כמו עם הנמל האמריקני שנבנה בימים אלה בצפון רצועת עזה. הכל בשלבים ובאיטיות.
מפת אירועי הטבח 7 אוקטובר

מפה עם תיעוד של אירועי הטבח ב-7 באוקטובר

בנינו מפה אינטראקטיבית של כל אירועי יום הטבח לפי מיקומים, מקורות גלויים ועדויות שאנחנו אוספים וממשיכים לאסוף מאנשי בטחון, צבא, משטרה ואזרחים שהשתתפו בקרבות מול מחבלי החמאס שחדרו לתוך ישראל בשבת ההיא.
חדר בריחה ה-7 באוקטובר

חדר בריחה -7 באוקטובר

איך יכול להיות שהאיזור הכי מנוטר בעולם אחרי צפון קוריאה, בו יש את מיטב הטכנולוגיות, המשאבים והאימונים למניעת פיגועים וחדירות של אויבים, התרחש די בקלות אחד האירועים הכי קטסטרופליים בהיסטוריה הישראלית והעולמית?
תחקיר אירועי ה-7 באקוטובר - מסקנות ביניים

תחקיר אירועי ה-7 באוקטובר – מסקנות ביניים

 בחודשים האחרונים הצוות שלנו עוסק בתחקור יסודי של אירועי השבת השחורה, והמלאכה עוד רבה. לאור הממצאים שכבר נאספו גיבשנו מספר מסקנות, המאפשרות לתת מענה למספר שאלות מטרידות. יודגש כי אלו מסקנות ביניים העשויות להשתנות בהמשך, ככל שהחומר שבידינו יצטבר.  
ישראל עוזרת לאויב בעזה

ישראל עוזרת לאויב בעזה

כנראה המלחמה בין ישראל לעזה היא דוגמה ייחודית בהיסטוריה בה מדינה מספקת ציוד מזון וסיוע לאויב שלה כפי שעושה ממשלת ישראל על בסיס יומיומי מהיום הראשון של המלחמה.
איציק סעידיאן הבא

איציק סעידיאן הבא – נכי צה"ל נאבקים במשרד הבטחון

הרבה מהלוחמים שחזרו ושיחזרו שלמים בגופם מהמלחמה, יימצאו את עצמם מתמודדים עם מגוון רחב של תופעות לוואיי נפשיות שהצבא ומשרד הבטחון לא בהכרח יהיו שם כדי לתת סיוע מתאים ובזמן אם בכלל.
משפחות החטופים משתוללות בכנסת

משפחות החטופים משתוללות בכנסת

ממשלת ישראל מעמידה בסכנה ברורה ומיידית את תושבי המדינה. משפחות החטופים כנראה הבינו את זה והן החליטו לבקר את האנשים המסוכנים האלה בכנסת כדי להגיד להם את הדברים בפרצוף לפני שאלה ייגמרו עליהם ועלינו את החיים של כולנו.

התוכן "המקרה המוזר של השר מיקי זוהר והתקיפה שלא הייתה" נוצר בזכות התמיכה שלך.

למען אנושות מיודעת יותר

אנחנו תלויים בכם

דילוג לתוכן