עיתונות אזרחית צריכה אתכם

חוק יסוד כבוד האדם וחירותו

Share
yesod
Days
Hours
Minutes
Seconds

מאת : אמירה אדמון

03.11.2020 | 08:00

 

זכויות היסוד של האדם בישראל (התשנ״ב 1992 כולל תיקון 1994 ס״ח 1454 סעיף 1 ו-8) מושתתות על הכרה בערך האדם, בקדושת חייו ובהיותו בן-חורין.

זכויותיו יכובדו ברוח העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל.

חוק יסוד זה, מטרתו הינה להגן על כבוד האדם וחירותו כאמור לעיל, בכדי לעגן בחוק היסוד את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

הכוונה בחוק זה היא שאין לפגוע בחייו של אדם, בגופו או בכבודו.

גם בקניינו של האדם אין לפגוע וכל אזרח מדינת ישראל זכאי להגנה על חייו, על גופו ועל כבודו.

אין נוטלים ואין מגבילים את חירותו במאסר, מעצר ובהסגרה בכל דרך שהיא.

אין נכנסים לרשות היחיד של האדם שלא בהסכמתו. אין עורכים חיפוש בגופו או בכליו של אדם.

זכות יסוד כבוד האדם וחירותו מופרת ע״י התנגשות עם חוקים אחרים

על פי הרעיון של חוק יסוד ׳כבוד האדם וחירותו׳, כל אדם יכול ליהנות מזכויות יסוד אלה, אך לצערנו אנו רואים בשנים האחרונות התנגשות עם חוקים אחרים, מה שמביא לפעולה הפוכה – פגיעה בכבודו וחירותו של האדם.

לדוגמא, אנשים שאינם נמנים עם הזרמים הדתיים במדינה, נפגעת היכולת שלהם לממש זכויות כגון חופש העיסוק וחופש הדת. כמו חקלאים אשר לפרנסתם מגדלים חזירים ואינם יכולים לעסוק במקצוע לפרנסתם.

למעשה מי שחיבל בחוקים אלה היה בית המשפט העליון שבראשו הנשיא אהרון ברק.

במהלך השנים, ברק, ביטל 15 מעשי חקיקה שעמדו בסתירה מוחלטת לחוקי היסוד.

היעדרן של מספר זכויות מהותיות בחוק יסוד ׳כבוד האדם וחירותו׳ כגון: הזכות לשוויון, לחופש הביטוי, חופש הדת, חופש המחאה, חופש התארגנות ועוד, בולטות בשנים האחרונות, אך השאלה הנשאלת היא: ״האם יושם חוק זה בכלל?״ בואו נחזור לשנה החשוכה, שנת 1956, עם הגיעם של עולי תימן.

ילדים נעלמו, נרצחו, נעשו בהם ניסויים נוראיים למטרת מחקר, שללו את חופש הביטוי של הרב עוזי משולם ז״ל, אשר נעצר לאחר מהומות יחד עם תומכיו, שאחד מהם נורה ונהרג ע״י המשטרה וזאת, לאחר שהובטח להם כי לא ייפגעו וזה לא הסתיים מאז ועד היום.

זכויות האדם וחירותו – האומנם?

עם כניסתה של אג׳נדה 21 (1992) ואישורה באו״ם, ישראל היתה בין המדינות הראשונות אשר חתמו על הסכם זה ולמעשה באמצעות אג׳נדה זו, נשללו כל זכויות האדם. 

השינוי נעשה בהדרגה משנת 1994 של המאה הקודמת ועד היום, אנו כבר חשים חסרי אונים, כאשר גם ״חזקת הגיל הרך״ בוטלה.

אנו לא חשנו, איך תחת אפינו זכויות יסודיות יותר, כגון זכותו הבסיסית והעקרונית של ייצוג אדם שנשפט ונעצר, באמצעות עו״ד מהסנגוריה הציבורית אינה מיושמת.

ראו מקרה ״לורי שם-טוב ופרשת הבלוגרים״.

גם אדם שרצח זכאי לייצוג משפטי.

פה מדובר על חופש הביטוי והכתיבה, אך למערכת המשפט המבאישה, צרם האגו המנופח, כאשר לורי שם-טוב עיתונאית במקצועה, חשפה את מעשי הפשיעה של מערכת הרווחה, שמזה 70 שנים מאז קום המדינה, מהווה את חותמת הגומי של השופטים, על פיה יישק דבר.

ללורי שם-טוב אין ייצוג מהסנגוריה הציבורית, מה שנוגד לחלוטין את החוק לייצוג משפטי לכל אדם שהורשע בעבירה פלילית. 

ניסויים בבני אדם – סתירה חמורה של חוק יסוד ׳כבוד האדם וחירותו׳

על פי סד״פ (סדר דין פלילי) פקודת החוק הפלילי 1936 סעיף 248, רופא שאינו מיידע את מטופליו על כוונותיו בפעולות רפואיות דינו כדין תקיפה.

כמה אנשים תקפה מדינת ישראל מאז ועד היום? ניסויים בזקנים ללא ידיעתם (ראה: ׳בגידת הרופאים׳, תכנית ״עובדה״), ניסויים בנשים הרות באמצעות בדיקת מי שפיר שנועדו למטרת מחקר וגרמו למות עוברים? והזרוע עוד נטויה.

בואו ונסכם בזאת (וחובת כל אזרח לדעת), זכויות אלה אמורות להינתן לתושבי ישראל מכוח העקרונות הכלליים שהתקיימו עוד לפני חקיקת חוק יסוד ׳כבוד האדם וחירותו׳.

זכויות אלה למעשה, אינן מוגנות בחוק היסוד, משמע, ניתן באופן תיאורטי לפגוע בהן ולבטלן בהליך דמוקרטי, מה שאנו עדים לו היום בשנת 2020 מאז פרוץ מגיפת הקורונה, כאשר השאלה הנשאלת היא, האם זו אחת ההזדמנויות לשליטה על אזרחי העולם?

אנחנו זקוקים לתמיכה שלך.

שיתופים ותגובות

רישום להתראות בתגובות
Notify of
guest
1 תגובה
הישנים
החדשים אתם דירגתם
Inline Feedbacks
כל התגובות

אנחנו תלויים בכם

תכנים חדשים

אזרחים חשודים ברצח מחבלים - שידור מוצ''ש

אזרחים חשודים ברצח מחבלים

המון אזרחים יורדים מהארץ

המון אזרחים יורדים מהארץ

תקלה ב8200

תקלה ב8200

חולצו בשלום 4 חטופים מעזה

חולצו בשלום 4 חטופים מעזה

שידור מוצ''ש 1.6.24

שידור מוצ"ש 1.6.24

נשיא אירן נהרג בתאונה - שידור מוצ''ש

נשיא אירן נהרג בתאונה – שידור מוצ"ש

תוכניות חדשות

חמאס מנצחים את ישראל – שידור מוצ"ש

תסמונת אהרון חליווה

עיתונות אזרחית צריכה אתכם

חדש בעיתונות אזרחית

סכנות של התפרצות שמש - שידור מוצ''ש

סכנות של התפרצות שמש – שידור מוצ"ש

בימים האחרונים לא רק החום עלה או פעילות צה''ל בעזה והמתח בארוויזיון בשוודיה עלו, אלא גם ובעיקר פעילות השמש שמתלהטת בסדרת התפרצויות חזקות לעבר הפלנטה שלנו מה שיוצר אפקטים משמעותיים וממשיך לאיים עלינו גם כעת.
כסף לחמאס טבח לישראל

כסף לחמאס טבח לישראל

בעוד כמה ימים אנחנו מציינים את יום העצמאות ה76 של ישראל וזה מזכיר לי עד כמה אנחנו לא עצמאיים בשום דבר מלבד בפנטזיות ובסיסמאות שנזרקות לעברינו מצד כל אותם הגורמים שמונעים את אותה העצמאות מאיתנו. רואים את זה היטב בייחוד במלחמה הנוכחית מול עזה ולא רק דרך יוקר המחיה שהתאגידים מנחיתים עלינו ביומיום.
מתקפה מתואמת בין ישראל לאירן

מתקפה מתואמת בין ישראל לאירן

הממשל האירני האמריקני והממשל הישראלי תיאמו ביניהם תקיפה בישראל בסיוע מלא סרטוני וידאו וצילומים מוזרים בסגנון 'מלחמת כוכבים' מעל הראש שלנו. בואו נראה מקרוב את הפייק שלהם ואיך להתרחק מהם בעתיד הקרוב.
נגמרה המלחמה בעזה - שידור מוצ''ש

נגמרה המלחמה בעזה – שידור מוצ"ש

במהלך השבוע האחרון ממשלת ישראל ודובר צה''ל הכריזו על סיום החלק העצים של המלחמה בעזה ובכך למעשה לא נותר לנו אלא להבין מכך שהמלחמה בעזה נגמרה בלי להחזיר את כל החטופים ובלי שום ניצחון.
האיום האירני - תעמולה ישראלית

האיום האירני – תעמולה ישראלית

אם תסתכלו ברשתות החיפוש השונות על האיום האירני, אתם תגלו שזה מונח ישן מאוד וכותרת שפוליטיקאים משתמשים בה בכל עונת בחירות כדי להסית את הישראלים לצד זה או אחר במפה הפוליטית. הסתה שפועלת גם לטובת האירנים. כבר עשרות שנים.

ישראל רוצה לתת נשק לעזה

כאילו שחסר נשק בעזה, עכשיו ישראל רוצה לתת עוד נשק לאזרחים ומנהיגים מקומיים בעזה כדי שהם יילחמו נגד החמאס בתקווה שהם יהפכו לבובות של ישראל ביום שאחרי החמאס.
ניסיון פריצה לכנסת - שידור מוצ''ש

ניסיון פריצה לכנסת – שידור מוצ"ש

השבוע מפגינים ניסו לפרוץ למתחם הכנסת ומס' ימים אחר כך מפגינים חדרו לכאורה לשטח המאובטח בבית של נתניהו בקיסריה והדליקו אבוקות.
שידור מוצ'ש - שלטון בינלאומי בעזה

שידור מוצ"ש – ממשל בינלאומי בעזה

כמו שחזינו בתחילת המלחמה, השליטה על עזה תעבור לידיים בינלאומיות כמו עם הנמל האמריקני שנבנה בימים אלה בצפון רצועת עזה. הכל בשלבים ובאיטיות.

התוכן "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו" נוצר בזכות התמיכה שלך.

למען אנושות מיודעת יותר

אנחנו תלויים בכם

דילוג לתוכן