עיתונות אזרחית צריכה אתכם

מגפת קורונה או מגפת הפחד?

Share
NO FEAR banner
Days
Hours
Minutes
Seconds

מאת | דיאנה בן צבי

30.10.2020 | 08:00

זוכרים כשהיינו ילדים, איך פחדנו מחושך, מרעשים, ממפלצות (שבדמיון)…

אני זוכרת פחדתי לקום מהמיטה באמצע הלילה כי תמיד דמיינתי מפלצת ענקית שהולכת לתפוס אותי. הייתי מתכסה כולי בשמיכה.

זה היה נורא מפחיד, אני זוכרת שהדמיון שלי עבד ללא הפסקה, הידיים רעדו, הלב פעם חזק והגוף היה מכווץ.

רק כשגדלתי קצת, הבנתי שמפלצת ענקית זו מעולם לא הייתה קיימת, היא הייתה המצאה שלי, פרי הדמיון שלי, פחדתי ממשהו שהיה רק חלק ממה שיצרתי בראש.

ומה קורה כעת במדינה שלנו ובעולם עם הקורונה? בדיוק אותו דבר.

וירוס קורונה הוא למעשה המפלצת הבלתי נראית לעין שנוצרה בתודעה שלנו, בדמיון שלנו על ידי פעולת תעמולה מאסיבית של רשתות התקשורת, משרד הבריאות והממשלה.

היא כל כך מפחידה שאנחנו חייבים לכסות את עצמנו – את הפנים עם המסכה, את הידיים עם הכפפות וכמובן איך אפשר בלי אלכוג׳ל.

אסטרטגיית הפחדה הייתה מאז ומתמיד האסטרטגיה הטובה ביותר כדי לגרום לרוב להיות ממושמעים, צייתנים ונשלטים.

כל השליטים לאורך ההיסטוריה השתמשו בפחד, הם ידעו היטב שכאשר האדם מפחד ונמצא במצב של סכנת חיים ומוות בתפישת העולם שלו, קל מאוד להשפיע עליו, לשטוף לו את המוח, לשתול אצלו כל סוג של מחשבה או דעה וכך למעשה לשלוט בו.

פרנקלין דלאנו רוזוולט נשיא ארה״ב לשעבר אמר: ״הדבר היחיד שאנחנו צריכים לפחד ממנו הוא הפחד עצמו״.

והוא כל כך צודק! נשאלת שאלה מה זה פחד בכלל ומה תפקידו בחיים?

Fear – False Evidence Appearing Real

ניתן לדבר על שני סוגים של פחד, הסוג הראשון הוא פחד מאוד טבעי שמופיע אצלנו כאשר אנחנו עומדים מפני שינוי משמעותי בחיים כגון שינוי מקום עבודה, שינוי גדול וחשוב בחיים, מעבר למדינה זרה ועוד.

סוג זה של פחד מופיע אצלנו בתודעה כאשר אנחנו עומדים מפני דבר שלא מוכר ולא ידוע לנו.

בגדול מדובר בפחד לצאת מהאזור המוכר כי אנחנו לא יודעים מה יהיו ההשלכות של השינוי לכיוון טוב או רע, כמובן הכל בתפישת העולם שלנו בלבד.

והסוג השני של פחד זה פחד קיומי הישרדותי אשר מופעל כאשר אנחנו נמצאים במצב של סכנת חיים, כאילו עכשיו אריה הולך לתקוף אותנו ועלינו לפעול באופן מיידי, להילחם או לברוח.

כאשר מדובר בפחד מסוג זה מופעלת המערכת ה׳סימפתטית׳ שפועלת בתגובות מיידיות באדם במצבי לחץ, חירום ומתח ומכינה את הגוף למאבק או נסיגה בהתאם לתגובת ׳הילחם או ברח׳.

כמו כן, היא מעכבת את פעולות התת-מערכת המנוגדת לה מערכת העצבים ה׳פאראסימפתטית׳ האחראית על שמירת מצב של רוגע ושלווה בגוף שלנו.

באופן כללי פחד = תגובה מותנית, הרגל מצמצם חיים שיכול לדלל בקלות את האנרגיה שלנו, את היצירתיות שלנו ולהשתלט עלינו.

אך ללא ספק במקרה של הפחד הקיומי הכל עובד בצורה הרבה יותר קיצונית, הורמונים של לחץ, קורטיזול ואדרנלין נמצאים ברמה מאוד גבוהה, אדם מאבד את היכולת שלו לחשוב באופן הגיוני, לשאול שאלות ולהיות מחובר לחשיבה בריאה, הדמיון עובד בצורה פרועה, האנרגיה החיונית בגוף יורדת, המערכת החיסונית נחלשת, הנשימה מתחילה להיות מהירה, למעשה כל הגוף יוצא משליטה.

רשתות התקשורת ומוסדות ממשלתיים יודעים היטב כיצד להפעיל פחד מסוג זה על רוב האוכלוסייה על מנת ליצור הפחדה המונית וגם להוביל קו הפחדה זה כדי לתחזק ולשמור על התדר של פחד.

כיצד? נורא פשוט! על ידי שימוש במילים דרמטיות, קשות ומפחידות, חזרה עליהן כל יום ויום, שימוש בתמונות, שלטים בכבישים העירוניים, סיפורים, מספרים ונתונים, יצירת חיבורים אסוציאטיביים בתודעה שמחזקים את הפחד אצל האדם, ״אתה נמצא בסכנת חיים! ״ כל האמצעים הללו מפעילים רק חלק אחד של המוח, החלק שאחראי על הרגש וככל שרגש של פחד מופעל חזק יותר, כך השכל עובד פחות ומסוגל לחשוב בצורה בריאה והגיוניות הרבה פחות. במילים פשוטות זה נקרא ״לוחמה פסיכולוגית״.

וזה בדיוק מה שאנחנו חווים כבר 8 חודשים, מגפה של פחד.

פחד היסטרי שאנחנו נמצאים בסכנת חיים ומוות. האמת, לחיות בפחד קיומי וסטרס לטווח ארוך ועל בסיס יומי אכן יכול להוביל אותנו לקריסת מערכות, היחלשות של המערכת החיסונית, חרדות ומחשבות טורדניות, וכך להוביל את הגוף שלנו לחלות בקורונה או כל מחלה אחרת. כי איפה שיש פחד ואין אנרגיה של חיים, יש סכנה אמיתית לחיים.

אנחנו נמצאים בעיצומה של ״מגפת הפחד״. שכחנו איך נראות מחלות אחרות, כל התסמינים בסופו של דבר מובילים לקורונה. השאלה היא איך עוצרים מגפת הפחדה המונית זו? מה ניתן לעשות בנידון?

זה הכל תלוי בנו. דבר ראשון, להתרחק מהתקשורת שרק מאכילה אותנו בפחד וסטרס ולבחור במה שאנחנו רוצים להזין איתו את התודעה שלנו על בסיס יומי.

דבר שני, אם נבין את האנטומיה של הפחד, נראה שפחד זה סה״כ המצאה של התודעה שלנו, הוא לא באמת קיים, זהו דבר וירטואלי וכמו כל דבר שהוא המצאה של התודעה, קל למוטט אותו כמו שקל ליצור אותו.

המוח שלנו יכול להיות לגמרי חסר פחד, אנחנו יכולים לשלוט בתודעה שלנו ולסלק את הפחד ממנו. בשביל זה אנחנו צריכים להפעיל שכל בריא, להטיל ספק במה שאנחנו שומעים ורואים, לחקור הרבה ולחשוב בצורה הגיונית, להפסיק לקרוא את הכותרות ואת השורות בלבד, אלא את מה שיש בין השורות.

אנחנו צריכים לשאול שאלות מדויקות ונכונות שיעזרו לנו למוטט את המפלצת המפחידה שיצרנו בדמיון שלנו.

דבר שלישי, בואו נחשוב כמה מדהימה השפה העברית.

משחק עם האותיות הרבה פעמים משנה את המשמעות של המילה וזה לא סתם כך. אם ניקח את המילה פחד ונקרא אותה מהסוף להתחלה נקבל את המילה דחף.

וכן, המטרה האמיתית של פחד היא לדחוף אותנו קדימה, לכיוון האמת, לכיוון הצמיחה, הבנה עמוקה יותר, שבירת מחסומים אישיים, מעבר לתדר גבוה יותר. האתגר מתחיל ברגע שהשכל מושתק והרגש צועק חזק מדי.

תזכרו, פחד הוא דבר חיוני וחשוב, הוא בסה״כ בא להזהיר אותנו ולהגן עלינו, אך כל עוד אין באמת אריה שהולך לתקוף אותנו, מה שהופך אותו למפחיד ו״רע״ זה הסיפור שיצרנו בתודעה שלנו, כתוצאה ממסרים שאנחנו שומעים, רואים ומקבלים כאמת.

כמה שישמע לנו מוזר, נגיף הקורונה משחק בתפקיד ״האריה המפחיד״ כבר 8 חודשים, אריה שעלול לתקוף אותנו בכל מקום, בכל רגע ודרך כל אדם. הגיע הזמן לעצור את המגפה האמיתית,  מגפה של פחד!

לחיי האמונה, בריאות ואהבה.

אנחנו זקוקים לתמיכה שלך.

שיתופים ותגובות

רישום להתראות בתגובות
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
כל התגובות

אנחנו תלויים בכם

תכנים חדשים

אזרחים חשודים ברצח מחבלים - שידור מוצ''ש

אזרחים חשודים ברצח מחבלים

המון אזרחים יורדים מהארץ

המון אזרחים יורדים מהארץ

תקלה ב8200

תקלה ב8200

חולצו בשלום 4 חטופים מעזה

חולצו בשלום 4 חטופים מעזה

שידור מוצ''ש 1.6.24

שידור מוצ"ש 1.6.24

נשיא אירן נהרג בתאונה - שידור מוצ''ש

נשיא אירן נהרג בתאונה – שידור מוצ"ש

תוכניות חדשות

חמאס מנצחים את ישראל – שידור מוצ"ש

תסמונת אהרון חליווה

עיתונות אזרחית צריכה אתכם

חדש בעיתונות אזרחית

סכנות של התפרצות שמש - שידור מוצ''ש

סכנות של התפרצות שמש – שידור מוצ"ש

בימים האחרונים לא רק החום עלה או פעילות צה''ל בעזה והמתח בארוויזיון בשוודיה עלו, אלא גם ובעיקר פעילות השמש שמתלהטת בסדרת התפרצויות חזקות לעבר הפלנטה שלנו מה שיוצר אפקטים משמעותיים וממשיך לאיים עלינו גם כעת.
כסף לחמאס טבח לישראל

כסף לחמאס טבח לישראל

בעוד כמה ימים אנחנו מציינים את יום העצמאות ה76 של ישראל וזה מזכיר לי עד כמה אנחנו לא עצמאיים בשום דבר מלבד בפנטזיות ובסיסמאות שנזרקות לעברינו מצד כל אותם הגורמים שמונעים את אותה העצמאות מאיתנו. רואים את זה היטב בייחוד במלחמה הנוכחית מול עזה ולא רק דרך יוקר המחיה שהתאגידים מנחיתים עלינו ביומיום.
מתקפה מתואמת בין ישראל לאירן

מתקפה מתואמת בין ישראל לאירן

הממשל האירני האמריקני והממשל הישראלי תיאמו ביניהם תקיפה בישראל בסיוע מלא סרטוני וידאו וצילומים מוזרים בסגנון 'מלחמת כוכבים' מעל הראש שלנו. בואו נראה מקרוב את הפייק שלהם ואיך להתרחק מהם בעתיד הקרוב.
נגמרה המלחמה בעזה - שידור מוצ''ש

נגמרה המלחמה בעזה – שידור מוצ"ש

במהלך השבוע האחרון ממשלת ישראל ודובר צה''ל הכריזו על סיום החלק העצים של המלחמה בעזה ובכך למעשה לא נותר לנו אלא להבין מכך שהמלחמה בעזה נגמרה בלי להחזיר את כל החטופים ובלי שום ניצחון.
האיום האירני - תעמולה ישראלית

האיום האירני – תעמולה ישראלית

אם תסתכלו ברשתות החיפוש השונות על האיום האירני, אתם תגלו שזה מונח ישן מאוד וכותרת שפוליטיקאים משתמשים בה בכל עונת בחירות כדי להסית את הישראלים לצד זה או אחר במפה הפוליטית. הסתה שפועלת גם לטובת האירנים. כבר עשרות שנים.

ישראל רוצה לתת נשק לעזה

כאילו שחסר נשק בעזה, עכשיו ישראל רוצה לתת עוד נשק לאזרחים ומנהיגים מקומיים בעזה כדי שהם יילחמו נגד החמאס בתקווה שהם יהפכו לבובות של ישראל ביום שאחרי החמאס.
ניסיון פריצה לכנסת - שידור מוצ''ש

ניסיון פריצה לכנסת – שידור מוצ"ש

השבוע מפגינים ניסו לפרוץ למתחם הכנסת ומס' ימים אחר כך מפגינים חדרו לכאורה לשטח המאובטח בבית של נתניהו בקיסריה והדליקו אבוקות.
שידור מוצ'ש - שלטון בינלאומי בעזה

שידור מוצ"ש – ממשל בינלאומי בעזה

כמו שחזינו בתחילת המלחמה, השליטה על עזה תעבור לידיים בינלאומיות כמו עם הנמל האמריקני שנבנה בימים אלה בצפון רצועת עזה. הכל בשלבים ובאיטיות.

התוכן "מגפת קורונה או מגפת הפחד?" נוצר בזכות התמיכה שלך.

למען אנושות מיודעת יותר

אנחנו תלויים בכם

דילוג לתוכן