עיתונות אזרחית צריכה אתכם

קורונה סייל

Share
campaign_kosomo
Days
Hours
Minutes
Seconds

מאת : אליס ל.

21.10.2020 | 10:01


בשני העשורים האחרונים עבדתי בתעשיית הפרסום. 

ניהלתי, קידמתי ולקחתי חלק בצוותי קריאייטיב של קמפיינים רבים במשרדי הפרסום הגדולים במשק.

חשוב שתדעו את הדברים הבאים.

העולם נמצא כרגע בעיצומו של קמפיין בינלאומי מתוזמר היטב, כנראה  הכי גדול שידעה האנושות.

קמפיין 360 שבו מתקיפים אותך בכל החזיתות, בו  זמנית, ומפגיזים עם אותו המסר שוב ושוב ושוב.

לכל מקום שתפנה, תראה את אותו דבר, באותן המילים, מלווה באותם  אימג׳ים אייקוניים זכירים שתוכננו בקפידה.

שטיפת מוח, מכונה משומנת היטב, בקנה מידה בלתי נתפס.

אתה רואה את זה בטלויזיה, באינטרנט, במדיות החברתיות, בעיתונות המודפסת ובמרחב הציבורי. 

ואנשים לא מפסיקים לדבר על זה, חלומו הרטוב של כל פרסומאי. 

כזה עוד לא היה.

אנחנו רגילים לזהות קמפיינים בשטחי פרסום מוכרים, על שלטי חוצות, בהפסקת פרסומות בטלויזיה, בבאנרים מתחלפים באתרים השונים,  בעמודי המודעות בעיתון, על אוטובוסים או בפוסטים ממומנים במדיות החברתיות.

אותם קמפיינים בדרך כלל ימכרו לנו מוצר או שירות או וואטאבר עם  לוגו שחותם את העסק.

ברור לנו מי מוכר, מה מוכר ומי שילם על הקמפיין.

אנחנו לא רגילים לקמפיין ״הארד סייל״ אגרסיבי, שמוגש לנו ע״י ראשי ממשלות, מנהלי בתי חולים וקרייני חדשות במרחבים שנתפסים אצלנו כחפים מפרסום.

פתאום אנחנו מקבלים התראות קורונה בפרופילים האישיים שלנו, הודעות סמס תכופות מקופות החולים, מהדורות החדשות נובחות עלינו מספרים וסיסמאות, ברחוב אנחנו מוקפים באנשים עם מסיכות, מודדים לנו חום בסופר, יש לנו מדבקות על המדרכה שמורות לנו איפה לעמוד…. 

וזה לא רק אצלנו. זה בכל העולם. 

קמפיין אחד שמקיף מדינות ועמים, בשפות שונות  שכולן אומרות את אותם הדברים בדיוק ומלוות באותם המראות.

אנחנו מאמינים לקמפיין הזה, משוכנעים שמדובר בעובדות, אמת לאמיתה, שאין  עליה עוררין. 

אנחנו מופגזים בכל מדיום אפשרי, בטוחים לגמרי שזו המציאות. 

אין פה מוצר או לוגו שאנחנו מזהים.

אבל, שימו לב:

‘Stay home’, ‘Social distancing’, ‘Covid 19’

׳התפשטות אקספוננציאלית׳, ׳אחוזי תמותה׳, ׳אחוזי החלמה׳, ׳התו הסגול׳, ׳שיטת הרמזור׳ – 

כל אלה הם סלוגנים, שנועדו למכור לנו מגיפה.

מושגים שלא הכרנו עד תחילת השנה, ולמדנו לדקלם בעל-פה, בקמפיין הכי מטורף שהיה פה מעולם.

אל תתבלבלו, אם זה מתנהג כמו קמפיין ומריח כמו קמפיין – זה בוודאות קמפיין.

אז מי פה בעל המאה? מי שופך את הכסף ולמה הוא מוכר לנו קורונה? 

ובכן, הפריים טיים שייך לתעשיות הגדולות. כסף שווה השפעה. רק התאגידים הגדולים מסוגלים להגיע למסות של אנשים ולהשפיע על דעת הקהל בכל דרך שרק ירצו.

דוגמא מקומית: חברת ׳תנובה׳ יכולה בקלות רבה לשטוף מדינה שלמה בקמפיין לחלב מועשר ש״טוב לפרה״ במשך זמן רב בכל מדיה אפשרית, בעוד עמותה למען בעלי-חיים תצליח לאסוף כסף בקושי  לשלט אחד עם מסר טבעוני, במיקום סביר מינוס, לימים בודדים בלבד.

בין ׳חמלה׳ ל׳חלב מועשר׳, ברור לכם איזה מסר ייקלט ומה אנשים יקנו יותר.

כך יוצא שאנחנו מושפעים ברוב המוחלט של המקרים מבעלי אינטרסים וממון, שמכירים את כפתורי ההפעלה שלנו היטב וכל מטרתם היא להפוך אותנו לצרכנים אובססיביים למוצרים שלהם. 

לצערנו, הם מצליחים בכך יפה מאוד.

מה התפקיד שלנו בכל הסיפור הזה?

ובכן, קודם כל עלינו להבין שקורונה זה מגה-קמפיין ואנחנו קהל היעד. המטרה.

עלינו מוטלת האחריות הבלעדית לבדוק לעומק את העובדות ורק אז להחליט האם אנחנו קונים את השיט הזה והאם אנחנו בכלל מוכנים לשלם את המחיר.

אנחנו זקוקים לתמיכה שלך.

שיתופים ותגובות

רישום להתראות בתגובות
Notify of
guest
4 תגובות
הישנים
החדשים אתם דירגתם
Inline Feedbacks
כל התגובות

אנחנו תלויים בכם

תכנים חדשים

אזרחים חשודים ברצח מחבלים - שידור מוצ''ש

אזרחים חשודים ברצח מחבלים

המון אזרחים יורדים מהארץ

המון אזרחים יורדים מהארץ

תקלה ב8200

תקלה ב8200

חולצו בשלום 4 חטופים מעזה

חולצו בשלום 4 חטופים מעזה

שידור מוצ''ש 1.6.24

שידור מוצ"ש 1.6.24

נשיא אירן נהרג בתאונה - שידור מוצ''ש

נשיא אירן נהרג בתאונה – שידור מוצ"ש

תוכניות חדשות

חמאס מנצחים את ישראל – שידור מוצ"ש

תסמונת אהרון חליווה

עיתונות אזרחית צריכה אתכם

חדש בעיתונות אזרחית

סכנות של התפרצות שמש - שידור מוצ''ש

סכנות של התפרצות שמש – שידור מוצ"ש

בימים האחרונים לא רק החום עלה או פעילות צה''ל בעזה והמתח בארוויזיון בשוודיה עלו, אלא גם ובעיקר פעילות השמש שמתלהטת בסדרת התפרצויות חזקות לעבר הפלנטה שלנו מה שיוצר אפקטים משמעותיים וממשיך לאיים עלינו גם כעת.
כסף לחמאס טבח לישראל

כסף לחמאס טבח לישראל

בעוד כמה ימים אנחנו מציינים את יום העצמאות ה76 של ישראל וזה מזכיר לי עד כמה אנחנו לא עצמאיים בשום דבר מלבד בפנטזיות ובסיסמאות שנזרקות לעברינו מצד כל אותם הגורמים שמונעים את אותה העצמאות מאיתנו. רואים את זה היטב בייחוד במלחמה הנוכחית מול עזה ולא רק דרך יוקר המחיה שהתאגידים מנחיתים עלינו ביומיום.
מתקפה מתואמת בין ישראל לאירן

מתקפה מתואמת בין ישראל לאירן

הממשל האירני האמריקני והממשל הישראלי תיאמו ביניהם תקיפה בישראל בסיוע מלא סרטוני וידאו וצילומים מוזרים בסגנון 'מלחמת כוכבים' מעל הראש שלנו. בואו נראה מקרוב את הפייק שלהם ואיך להתרחק מהם בעתיד הקרוב.
נגמרה המלחמה בעזה - שידור מוצ''ש

נגמרה המלחמה בעזה – שידור מוצ"ש

במהלך השבוע האחרון ממשלת ישראל ודובר צה''ל הכריזו על סיום החלק העצים של המלחמה בעזה ובכך למעשה לא נותר לנו אלא להבין מכך שהמלחמה בעזה נגמרה בלי להחזיר את כל החטופים ובלי שום ניצחון.
האיום האירני - תעמולה ישראלית

האיום האירני – תעמולה ישראלית

אם תסתכלו ברשתות החיפוש השונות על האיום האירני, אתם תגלו שזה מונח ישן מאוד וכותרת שפוליטיקאים משתמשים בה בכל עונת בחירות כדי להסית את הישראלים לצד זה או אחר במפה הפוליטית. הסתה שפועלת גם לטובת האירנים. כבר עשרות שנים.

ישראל רוצה לתת נשק לעזה

כאילו שחסר נשק בעזה, עכשיו ישראל רוצה לתת עוד נשק לאזרחים ומנהיגים מקומיים בעזה כדי שהם יילחמו נגד החמאס בתקווה שהם יהפכו לבובות של ישראל ביום שאחרי החמאס.
ניסיון פריצה לכנסת - שידור מוצ''ש

ניסיון פריצה לכנסת – שידור מוצ"ש

השבוע מפגינים ניסו לפרוץ למתחם הכנסת ומס' ימים אחר כך מפגינים חדרו לכאורה לשטח המאובטח בבית של נתניהו בקיסריה והדליקו אבוקות.
שידור מוצ'ש - שלטון בינלאומי בעזה

שידור מוצ"ש – ממשל בינלאומי בעזה

כמו שחזינו בתחילת המלחמה, השליטה על עזה תעבור לידיים בינלאומיות כמו עם הנמל האמריקני שנבנה בימים אלה בצפון רצועת עזה. הכל בשלבים ובאיטיות.

התוכן "קורונה סייל" נוצר בזכות התמיכה שלך.

למען אנושות מיודעת יותר

אנחנו תלויים בכם

דילוג לתוכן