עיתונות אזרחית צריכה אתכם

קורונה סייל

Share
campaign_kosomo
ימים
שעות
דקות
שניות

מאת : אליס ל.

21.10.2020 | 10:01


בשני העשורים האחרונים עבדתי בתעשיית הפרסום. 

ניהלתי, קידמתי ולקחתי חלק בצוותי קריאייטיב של קמפיינים רבים במשרדי הפרסום הגדולים במשק.

חשוב שתדעו את הדברים הבאים.

העולם נמצא כרגע בעיצומו של קמפיין בינלאומי מתוזמר היטב, כנראה  הכי גדול שידעה האנושות.

קמפיין 360 שבו מתקיפים אותך בכל החזיתות, בו  זמנית, ומפגיזים עם אותו המסר שוב ושוב ושוב.

לכל מקום שתפנה, תראה את אותו דבר, באותן המילים, מלווה באותם  אימג׳ים אייקוניים זכירים שתוכננו בקפידה.

שטיפת מוח, מכונה משומנת היטב, בקנה מידה בלתי נתפס.

אתה רואה את זה בטלויזיה, באינטרנט, במדיות החברתיות, בעיתונות המודפסת ובמרחב הציבורי. 

ואנשים לא מפסיקים לדבר על זה, חלומו הרטוב של כל פרסומאי. 

כזה עוד לא היה.

אנחנו רגילים לזהות קמפיינים בשטחי פרסום מוכרים, על שלטי חוצות, בהפסקת פרסומות בטלויזיה, בבאנרים מתחלפים באתרים השונים,  בעמודי המודעות בעיתון, על אוטובוסים או בפוסטים ממומנים במדיות החברתיות.

אותם קמפיינים בדרך כלל ימכרו לנו מוצר או שירות או וואטאבר עם  לוגו שחותם את העסק.

ברור לנו מי מוכר, מה מוכר ומי שילם על הקמפיין.

אנחנו לא רגילים לקמפיין ״הארד סייל״ אגרסיבי, שמוגש לנו ע״י ראשי ממשלות, מנהלי בתי חולים וקרייני חדשות במרחבים שנתפסים אצלנו כחפים מפרסום.

פתאום אנחנו מקבלים התראות קורונה בפרופילים האישיים שלנו, הודעות סמס תכופות מקופות החולים, מהדורות החדשות נובחות עלינו מספרים וסיסמאות, ברחוב אנחנו מוקפים באנשים עם מסיכות, מודדים לנו חום בסופר, יש לנו מדבקות על המדרכה שמורות לנו איפה לעמוד…. 

וזה לא רק אצלנו. זה בכל העולם. 

קמפיין אחד שמקיף מדינות ועמים, בשפות שונות  שכולן אומרות את אותם הדברים בדיוק ומלוות באותם המראות.

אנחנו מאמינים לקמפיין הזה, משוכנעים שמדובר בעובדות, אמת לאמיתה, שאין  עליה עוררין. 

אנחנו מופגזים בכל מדיום אפשרי, בטוחים לגמרי שזו המציאות. 

אין פה מוצר או לוגו שאנחנו מזהים.

אבל, שימו לב:

‘Stay home’, ‘Social distancing’, ‘Covid 19’

׳התפשטות אקספוננציאלית׳, ׳אחוזי תמותה׳, ׳אחוזי החלמה׳, ׳התו הסגול׳, ׳שיטת הרמזור׳ – 

כל אלה הם סלוגנים, שנועדו למכור לנו מגיפה.

מושגים שלא הכרנו עד תחילת השנה, ולמדנו לדקלם בעל-פה, בקמפיין הכי מטורף שהיה פה מעולם.

אל תתבלבלו, אם זה מתנהג כמו קמפיין ומריח כמו קמפיין – זה בוודאות קמפיין.

אז מי פה בעל המאה? מי שופך את הכסף ולמה הוא מוכר לנו קורונה? 

ובכן, הפריים טיים שייך לתעשיות הגדולות. כסף שווה השפעה. רק התאגידים הגדולים מסוגלים להגיע למסות של אנשים ולהשפיע על דעת הקהל בכל דרך שרק ירצו.

דוגמא מקומית: חברת ׳תנובה׳ יכולה בקלות רבה לשטוף מדינה שלמה בקמפיין לחלב מועשר ש״טוב לפרה״ במשך זמן רב בכל מדיה אפשרית, בעוד עמותה למען בעלי-חיים תצליח לאסוף כסף בקושי  לשלט אחד עם מסר טבעוני, במיקום סביר מינוס, לימים בודדים בלבד.

בין ׳חמלה׳ ל׳חלב מועשר׳, ברור לכם איזה מסר ייקלט ומה אנשים יקנו יותר.

כך יוצא שאנחנו מושפעים ברוב המוחלט של המקרים מבעלי אינטרסים וממון, שמכירים את כפתורי ההפעלה שלנו היטב וכל מטרתם היא להפוך אותנו לצרכנים אובססיביים למוצרים שלהם. 

לצערנו, הם מצליחים בכך יפה מאוד.

מה התפקיד שלנו בכל הסיפור הזה?

ובכן, קודם כל עלינו להבין שקורונה זה מגה-קמפיין ואנחנו קהל היעד. המטרה.

עלינו מוטלת האחריות הבלעדית לבדוק לעומק את העובדות ורק אז להחליט האם אנחנו קונים את השיט הזה והאם אנחנו בכלל מוכנים לשלם את המחיר.

אנחנו זקוקים לתמיכה שלך.

שיתופים ותגובות

רישום להתראות בתגובות
Notify of
guest
4 תגובות
הישנים
החדשים אתם דירגתם
Inline Feedbacks
כל התגובות

אנחנו תלויים בכם

תכנים חדשים

חמאס מנצחים את ישראל - שידור מוצ''ש

חמאס מנצחים את ישראל – שידור מוצ"ש

סכנות של התפרצות שמש - שידור מוצ''ש

סכנות של התפרצות שמש – שידור מוצ"ש

כסף לחמאס טבח לישראל

כסף לחמאס טבח לישראל

תסמונת אהרון חליווה - שידור מוצ''ש

תסמונת אהרון חליווה

מתקפה מתואמת בין ישראל לאירן

מתקפה מתואמת בין ישראל לאירן

נגמרה המלחמה בעזה - שידור מוצ''ש

נגמרה המלחמה בעזה – שידור מוצ"ש

תוכניות חדשות

ניסיון פריצה לכנסת – שידור מוצ"ש

ישראל וחיזבאללה במסלול התנגשות – בשיחה עם אל"מ רונן כהן בכיר לשעבר באמ"ן

עיתונות אזרחית צריכה אתכם

חדש בעיתונות אזרחית

האיום האירני - תעמולה ישראלית

האיום האירני – תעמולה ישראלית

אם תסתכלו ברשתות החיפוש השונות על האיום האירני, אתם תגלו שזה מונח ישן מאוד וכותרת שפוליטיקאים משתמשים בה בכל עונת בחירות כדי להסית את הישראלים לצד זה או אחר במפה הפוליטית. הסתה שפועלת גם לטובת האירנים. כבר עשרות שנים.

ישראל רוצה לתת נשק לעזה

כאילו שחסר נשק בעזה, עכשיו ישראל רוצה לתת עוד נשק לאזרחים ומנהיגים מקומיים בעזה כדי שהם יילחמו נגד החמאס בתקווה שהם יהפכו לבובות של ישראל ביום שאחרי החמאס.
שידור מוצ'ש - שלטון בינלאומי בעזה

שידור מוצ"ש – ממשל בינלאומי בעזה

כמו שחזינו בתחילת המלחמה, השליטה על עזה תעבור לידיים בינלאומיות כמו עם הנמל האמריקני שנבנה בימים אלה בצפון רצועת עזה. הכל בשלבים ובאיטיות.
מפת אירועי הטבח 7 אוקטובר

מפה עם תיעוד של אירועי הטבח ב-7 באוקטובר

בנינו מפה אינטראקטיבית של כל אירועי יום הטבח לפי מיקומים, מקורות גלויים ועדויות שאנחנו אוספים וממשיכים לאסוף מאנשי בטחון, צבא, משטרה ואזרחים שהשתתפו בקרבות מול מחבלי החמאס שחדרו לתוך ישראל בשבת ההיא.
חדר בריחה ה-7 באוקטובר

חדר בריחה -7 באוקטובר

איך יכול להיות שהאיזור הכי מנוטר בעולם אחרי צפון קוריאה, בו יש את מיטב הטכנולוגיות, המשאבים והאימונים למניעת פיגועים וחדירות של אויבים, התרחש די בקלות אחד האירועים הכי קטסטרופליים בהיסטוריה הישראלית והעולמית?
תחקיר אירועי ה-7 באקוטובר - מסקנות ביניים

תחקיר אירועי ה-7 באוקטובר – מסקנות ביניים

 בחודשים האחרונים הצוות שלנו עוסק בתחקור יסודי של אירועי השבת השחורה, והמלאכה עוד רבה. לאור הממצאים שכבר נאספו גיבשנו מספר מסקנות, המאפשרות לתת מענה למספר שאלות מטרידות. יודגש כי אלו מסקנות ביניים העשויות להשתנות בהמשך, ככל שהחומר שבידינו יצטבר.  
ישראל עוזרת לאויב בעזה

ישראל עוזרת לאויב בעזה

כנראה המלחמה בין ישראל לעזה היא דוגמה ייחודית בהיסטוריה בה מדינה מספקת ציוד מזון וסיוע לאויב שלה כפי שעושה ממשלת ישראל על בסיס יומיומי מהיום הראשון של המלחמה.
איציק סעידיאן הבא

איציק סעידיאן הבא – נכי צה"ל נאבקים במשרד הבטחון

הרבה מהלוחמים שחזרו ושיחזרו שלמים בגופם מהמלחמה, יימצאו את עצמם מתמודדים עם מגוון רחב של תופעות לוואיי נפשיות שהצבא ומשרד הבטחון לא בהכרח יהיו שם כדי לתת סיוע מתאים ובזמן אם בכלל.

התוכן "קורונה סייל" נוצר בזכות התמיכה שלך.

למען אנושות מיודעת יותר

אנחנו תלויים בכם

דילוג לתוכן